Тема 5. Цінності (січень)
Урок 33. Таємниці в простоті (с. 56–57 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання графічного пейзажу
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання пейзажу Сабри Філд (графіка). Бесіда про графіку як вид образотворчого мистецтва. Слухання твору “Елегія для Арктики” Людовіко Ейнауді
- Комунікація через мистецтво. Пригадування визначення пейзажу. Малювання пейзажу в повітрі та опис повітряних малюнків. Виставка зимових пейзажів
Урок 34. Голос, рухи, музика (с. 58–59 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Добирання музичних та шумових інструментів для створення образів вистави “Пригоди Піноккіо”. Розучування пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Бесіда про оркестр та роль диригента у ньому. Розглядання ілюстрацій до твору Карло Коллоді “Пригоди Піноккіо” (Річард Джонсон, Флавія Соррентіно). Переглядання фрагментів балету “Пригоди Піноккіо” Національного академічного театру опери та балету України ім. Т. Г. Шевченка (музика Юрія Шевченка), фрагменту вистави “Пригоди Піноккіо” молодіжного театру “Silentium” м. Калуш. Порівняння вистав та засобів для створення образу
- Комунікація через мистецтво. Пригадування персонажів казки “Пригоди Піноккіо” Карло Коллоді. Демонстрація персонажів рухами
Урок 35. Сніговики-веселуни (с. 60–61 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Інсценізація за ілюстрацією про сніговиків-веселунів. Створення історії про сніговиків-веселунів за ілюстраціями Пат Олсон. Ліплення або малювання сніговика-веселуна
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрацій Пат Олсон про сніговиків-веселунів. Слухання “Галоп-маршу” Альбера Лавіньяка
- Комунікація через мистецтво. Обговорення “Що таке жарти”. Створення міста сніговиків-веселунів
Урок 36. Перший виступ (с. 62–63 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Бесіда про позначення в нотному записі висоти та тривалості звуку. Виконання ритму. Розучування пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “O Sole Mio” Ніно Чакветадзе. Слухання неаполітанської пісні “O Sole Mio” (слова Джованні Капурро, музика Едуардо ді Капуа)
- Комунікація через мистецтво. Обговорення домашніх концертів. Обмін враженнями
Урок 37. З джерела народного (с. 64–65 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення персонажів та декорацій лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання виробів з кераміки Сергія Герасименка. Перегляд мультфільму “Котик і Півник” (пісню написала Зоряна Лісевич на основі народної казки). Слухання фрагментів дитячої опери Кирила Стеценка “Лисичка, Котик і Півник” (“Котик з Півником”, “Лисичка до Півника (вмовляє)”)
- Комунікація через мистецтво. Створення лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
Урок 38. З джерела народного (с. 64–65 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Репетиція лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”. Виконання пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання фрагментів дитячої опери Кирила Стеценка “Лисичка, Котик і Півник” (“Півник плаче”, “Лисичка плаче“, “Дует Котика і Півника”)
- Комунікація через мистецтво. Створення лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
Урок 33. Таємниці в простоті (с. 56–57 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання графічного пейзажу
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання пейзажу Сабри Філд (графіка). Бесіда про графіку як вид образотворчого мистецтва. Слухання твору “Елегія для Арктики” Людовіко Ейнауді
- Комунікація через мистецтво. Пригадування визначення пейзажу. Малювання пейзажу в повітрі та опис повітряних малюнків. Виставка зимових пейзажів
Урок 34. Голос, рухи, музика (с. 58–59 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Добирання музичних та шумових інструментів для створення образів вистави “Пригоди Піноккіо”. Розучування пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Бесіда про оркестр та роль диригента у ньому. Розглядання ілюстрацій до твору Карло Коллоді “Пригоди Піноккіо” (Річард Джонсон, Флавія Соррентіно). Переглядання фрагментів балету “Пригоди Піноккіо” Національного академічного театру опери та балету України ім. Т. Г. Шевченка (музика Юрія Шевченка), фрагменту вистави “Пригоди Піноккіо” молодіжного театру “Silentium” м. Калуш. Порівняння вистав та засобів для створення образу
- Комунікація через мистецтво. Пригадування персонажів казки “Пригоди Піноккіо” Карло Коллоді. Демонстрація персонажів рухами
Урок 35. Сніговики-веселуни (с. 60–61 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Інсценізація за ілюстрацією про сніговиків-веселунів. Створення історії про сніговиків-веселунів за ілюстраціями Пат Олсон. Ліплення або малювання сніговика-веселуна
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрацій Пат Олсон про сніговиків-веселунів. Слухання “Галоп-маршу” Альбера Лавіньяка
- Комунікація через мистецтво. Обговорення “Що таке жарти”. Створення міста сніговиків-веселунів
Урок 36. Перший виступ (с. 62–63 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Бесіда про позначення в нотному записі висоти та тривалості звуку. Виконання ритму. Розучування пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “O Sole Mio” Ніно Чакветадзе. Слухання неаполітанської пісні “O Sole Mio” (слова Джованні Капурро, музика Едуардо ді Капуа)
- Комунікація через мистецтво. Обговорення домашніх концертів. Обмін враженнями
Урок 37. З джерела народного (с. 64–65 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення персонажів та декорацій лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання виробів з кераміки Сергія Герасименка. Перегляд мультфільму “Котик і Півник” (пісню написала Зоряна Лісевич на основі народної казки). Слухання фрагментів дитячої опери Кирила Стеценка “Лисичка, Котик і Півник” (“Котик з Півником”, “Лисичка до Півника (вмовляє)”)
- Комунікація через мистецтво. Створення лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
Урок 38. З джерела народного (с. 64–65 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Репетиція лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”. Виконання пісні місяця “Сніговик” (слова і музика Руслани Лоцман)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання фрагментів дитячої опери Кирила Стеценка “Лисичка, Котик і Півник” (“Півник плаче”, “Лисичка плаче“, “Дует Котика і Півника”)
- Комунікація через мистецтво. Створення лялькової вистави за казкою “Котик і Півник”
Тема 4. Спільнота (грудень)
Урок 25. Співпраця в мистецтві (с. 44–45 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення ескізів костюмів для вистави “Білосніжка”: малювання одного з персонажів
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрацій до казки братів Грімм “Білосніжка” (Флавія Соррентіно, Річард Джонсон, Кей Чорао). Слухання музики з балету Богдана Павловського “Білосніжка та семеро гномів”
- Комунікація через мистецтво. Пригадування казки братів Грімм “Білосніжка”. Інсценізація фрагменту
Урок 26. Співпраця в мистецтві (с. 44–45 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення вистави за фрагментом казки “Білосніжка”. Розучування пісні місяця “Новорічна казка” (слова і музика Анжеліки Ярмолюк)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрацій до казки братів Грімм “Білосніжка” (Флавія Соррентіно, Річард Джонсон, Кей Чорао). Перегляд фрагмента балету “Білосніжка та семеро гномів” на музику Богдана Павловського
- Комунікація через мистецтво. Створення вистави за фрагментом казки “Білосніжка”
Урок 27. Творимо разом (с. 46–47 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення палацу Снігової Королеви (аплікація)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання світлин палаців України. Слухання п’єса Роберта Шумана із циклу “Альбом для юнацтва” (виконання на роялі та оркестром)
- Комунікація через мистецтво. Створення будівлі з конструктора. Створення альбома палаців рідного краю. Проведення віртуальної екскурсії. Створення палацу Снігової Королеви
Урок 28. Зимова казка (с. 48–49 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Рухова імпровізації “Танець сніжинок”. Виконання ритму. Високі та низькі ноти на нотоносці. Розучування української народної колядки “Ой зимонько-молодице” (слова і музика народні). Розучування пісні місяця “Новорічна казка” (слова і музика Анжеліки Ярмолюк)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Робін Моліне. Слухання п’єси Клода Дебюссі “Сніг танцює” із циклу “Дитячий куточок” (виконання на роялі і на оркестрових дзвонах)
- Комунікація через мистецтво. Опис зими (добір відповідних слів). Відтворення танцю зайчика й сніжинки в музичному дуеті
Урок 29. У передчутті свята (с. 50–51 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення ялинкових прикрас
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання новорічних ялинкових прикрас в петриківському розписі. Слухання колядки “Ми святому Миколаю славеня возносимо” (слова Зої Ружин, музика Олександра Бурміцьокого)
- Комунікація через мистецтво. Обговорення, якими бувають ялинкові прикраси. Обмін враженнями. Маленький святковий концерт
Урок 30. Місто у святковому вбранні (с. 52–53 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання ритму оркестром. Ритмічний супровід пісні. Розучування співанки “Радощі життя” (слова Зої Ружин і Світлани Садовенко, музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Новорічна казка” (слова і музика Анжеліки Ярмолюк). Створення малюнка чи аплікації про зимові зміни
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання П’єса Астора П’яццолли (виконання на кларнеті і на фортепіано). Розглядання картини Андріса Лейманіса
- Комунікація через мистецтво. Інсценізація зустрічі із Зимою
Урок 31. Новорічна казка (с. 54–55 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення новорічної листівки
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Лоре Пембертон. Слухання пісні “Щедрик” (обробка Миколи Леонтовича) у виконанні українського квартету “Mordent” та її англомовної версії “Carol of the Bells” у виконанні групи “Pentatonix” (обидва виконання — а капела). Порівняння мелодій та виконання
- Комунікація через мистецтво. Обмін ідеями про новорічні сюрпризи рідним
Урок 32. Пригадай і йди вперед (с. 55 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання пісні місяця “Новорічна казка” (слова і музика Анжеліки Ярмолюк). Виконання улюблених пісень та співанок першого півріччя
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання й слухання улюблених мистецьких творів, вивчених у першому півріччі
- Комунікація через мистецтво. Презентація власних робіт за перший семестр. Обговорення вивченого в першому семестрі. Бесіда про улюблені картини та музичні твори. Оцінювання власної роботи в першому семестрі
Тема 3. Територія (листопад)
Урок 17. Країна свободи (с. 32–33 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Завдання на вибір: ліплення чи малювання символу України
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання роботи “Птаха української Перемоги” Олени Козак. Слухання твору “Шалені коломийки” Кирила Стеценка-онука
- Комунікація через мистецтво. Пригадування та виконання танців і пісень про Україну. Створення виставки “Ми — діти України”
Урок 18. Країна свободи (с. 32–33 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання ритму. Рухова імпровізація під коломийки. Розучування коломийки “Співаночки-уляночки” (українська народна коломийка, обробка Світлани Садовенко). Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання твору Кирила Стеценка-онука “Шалені коломийки”
- Комунікація через мистецтво. Пригадування та виконання танців і пісень про Україну
Урок 19. Українські візерунки (с. 34–35 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання орнаменту для вишиванки. Виконання українського народного танцю “Гопак”
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання світлин українського національного вбрання (проєкт “Нація”). Розглядання візерунків на вишиванках. Перегляд відео виконання українського народного танцю “Гопак”
- Комунікація через мистецтво. Обговорення особливостей українського національного одягу
Урок 20. Країна горців (с. 36–37 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування співанки “Лезгинка” (слова Світлани Садовенко, музика народна). Виконання ритму співаночки. Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання пейзажу Єлени Ахвледіані. Перегляд відео грузинського народного танцю у виконанні Державного академічного ансамблю народної пісня і танцю Грузії “Руставі”. Перегляд грузинського і українського народного танцю у спільному виступі. Слухання хору Державного академічного ансамблю народної пісні і танцю Грузії “Руставі”
- Комунікація через мистецтво. Танцювальні змагання
Урок 21. Смачні картини (с. 38–39 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання української народної пісні “Іди, іди дощику”. Створення натюрморту
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання натюрморту “Борщ” Антоніни Дубрівни. Слухання української народної пісні “Іди, іди дощику”. Розглядання картин Тамари Бондар
- Комунікація через мистецтво. Обговорення особливостей українських національних страв
Урок 22. Почуття крізь мистецтво (с. 40–41 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Музичні імпровізації для опису різного настрою. Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання полонезу Міхала Огінського “Прощання з Батьківщиною” (інструментальна та вокальна версія). Розглядання скульптур-символів свободи Польщі
- Комунікація через мистецтво. Пригадування символів свободи в Україні. Обговорення імпровізованих мелодій з різним настроєм
Урок 23. Наші захисники й захисниці (с. 42–43 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення подарунка-оберега для українських захисників та захисниць: аплікації або саморобки
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Даша і Женя” Беати Куркуль. Слухання “Маршу Нової Армії”
- Комунікація через мистецтво. Створення фотоальбома зі світлинами сучасних героїв та героїнь України та рідного краю
Урок 24. Наші захисники й захисниці (с. 42–43 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Підспівування “Маршу Нової Армії”. Рухова імпровізація під музику маршу. Виконання та порівняння ритмів. Виконання українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Маршу Нової Армії”. Розглядання картини “Даша і Женя” Беати Куркуль
- Комунікація через мистецтво. Створення фотоальбома зі світлинами сучасних героїв та героїнь України та рідного краю
Урок 17. Країна свободи (с. 32–33 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Завдання на вибір: ліплення чи малювання символу України
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання роботи “Птаха української Перемоги” Олени Козак. Слухання твору “Шалені коломийки” Кирила Стеценка-онука
- Комунікація через мистецтво. Пригадування та виконання танців і пісень про Україну. Створення виставки “Ми — діти України”
Урок 18. Країна свободи (с. 32–33 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання ритму. Рухова імпровізація під коломийки. Розучування коломийки “Співаночки-уляночки” (українська народна коломийка, обробка Світлани Садовенко). Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання твору Кирила Стеценка-онука “Шалені коломийки”
- Комунікація через мистецтво. Пригадування та виконання танців і пісень про Україну
Урок 19. Українські візерунки (с. 34–35 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання орнаменту для вишиванки. Виконання українського народного танцю “Гопак”
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання світлин українського національного вбрання (проєкт “Нація”). Розглядання візерунків на вишиванках. Перегляд відео виконання українського народного танцю “Гопак”
- Комунікація через мистецтво. Обговорення особливостей українського національного одягу
Урок 20. Країна горців (с. 36–37 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування співанки “Лезгинка” (слова Світлани Садовенко, музика народна). Виконання ритму співаночки. Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання пейзажу Єлени Ахвледіані. Перегляд відео грузинського народного танцю у виконанні Державного академічного ансамблю народної пісня і танцю Грузії “Руставі”. Перегляд грузинського і українського народного танцю у спільному виступі. Слухання хору Державного академічного ансамблю народної пісні і танцю Грузії “Руставі”
- Комунікація через мистецтво. Танцювальні змагання
Урок 21. Смачні картини (с. 38–39 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Виконання української народної пісні “Іди, іди дощику”. Створення натюрморту
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання натюрморту “Борщ” Антоніни Дубрівни. Слухання української народної пісні “Іди, іди дощику”. Розглядання картин Тамари Бондар
- Комунікація через мистецтво. Обговорення особливостей українських національних страв
Урок 22. Почуття крізь мистецтво (с. 40–41 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Музичні імпровізації для опису різного настрою. Розучування українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання полонезу Міхала Огінського “Прощання з Батьківщиною” (інструментальна та вокальна версія). Розглядання скульптур-символів свободи Польщі
- Комунікація через мистецтво. Пригадування символів свободи в Україні. Обговорення імпровізованих мелодій з різним настроєм
Урок 23. Наші захисники й захисниці (с. 42–43 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення подарунка-оберега для українських захисників та захисниць: аплікації або саморобки
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Даша і Женя” Беати Куркуль. Слухання “Маршу Нової Армії”
- Комунікація через мистецтво. Створення фотоальбома зі світлинами сучасних героїв та героїнь України та рідного краю
Урок 24. Наші захисники й захисниці (с. 42–43 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Підспівування “Маршу Нової Армії”. Рухова імпровізація під музику маршу. Виконання та порівняння ритмів. Виконання українських народних “Жартівливих коломийок” (обробка Світлани Садовенко)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Маршу Нової Армії”. Розглядання картини “Даша і Женя” Беати Куркуль
- Комунікація через мистецтво. Створення фотоальбома зі світлинами сучасних героїв та героїнь України та рідного краю
Тема 2. Факти та здогадки
Урок 9. Казка в нашій уяві (с. 18–19 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання-фантазування ілюстрації до власної казки про Лисичку та Журавля
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Дружба журавля з лисицею” Марії Примаченко. Слухання пісні за українською народною казкою “Лисичка і Журавель” (слова Зоряни Лісевич) та переглядання мультфільму за піснею
- Комунікація через мистецтво. Пригадування казок та казкових героїв. Обговорення вражень. Створення книжки казок про Лисичку та Журавля
Урок 10. Ішла киця по роялю (с. 20–21 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розгадування та створення ребусів з нотами. Розучування розспівки “Котик” (слова Марійки Підгорянки, музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Котячої фуги” Доменіко Скарлатті. Розглядання картини “Котячі викрутаси” Наталі Курій-Максимів
- Комунікація через мистецтво. Створення п’єси “Ішла киця по роялю”. Розгадування нотних ребусів одне одного
Урок 11. Дивовижне місто (с. 22–23 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення казкового пейзажу: малюнка або аплікації з домальовуванням
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Карли Джерард. Слухання “Гуморески № 7” Антоніна Дворжака
- Комунікація через мистецтво. Обмін враженнями про вчорашній день. Проведення виставки “Казкова країна”
Урок 12. Скульптура на мить (с. 24–25 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Відтворення та створення ритму. Гра на шумових інструментах. Читання речення з нотами замість букв та створення власного музичного речення. Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання п’єси “Дике море” Роберто Каччапальї. Розглядання світлин Ронні Тертнеса
- Комунікація через мистецтво. Експериментування з крапельками води
Урок 13. Мистецькі жарти (с. 26–27 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення оригінального будиночка
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання світлин диво-будинків. Слухання твору “Жарт” Йоганна Себастьяна Баха
- Комунікація через мистецтво. Обговорення будинків у рідному місті / селищі. Обмін враженнями. Створення картонного міста
Урок 14. Краса осіннього листя (с. 28–29 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування співанки “Разом з вітром танцювати!” (слова і музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної). Порівняння тривалості звучання ритмиків. Створення витинанки. Збирання букету із осіннього листя
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання витинанок Каната Нуртазіна. Слухання інструментальної композиції Ігоря Білозіра
- Комунікація через мистецтво. Відтворення розмови журавля та горобчика на шумових інструментах. Створення виставки осінніх листочків
Урок 15. Художні знахідки (с. 30–31 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Ліплення звірів
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Тигр у тропічну бурю” Анрі Руссо. Слухання твору “Про звірів” Михайла Степаненка
- Комунікація через мистецтво. Створення композиції із поробок. Складання розповіді про звірів за створеною композицією
Презентація до уроку — незабаром
Урок 16. Художні знахідки (с. 30–31 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Порівняння нот за висотою. Виконання пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання твору “Про звірів” Михайла Степаненка. Розглядання картин “Тигр у тропічну бурю”, “Екзотичний пейзаж” Анрі Руссо
- Комунікація через мистецтво. Рухові та словесні загадки про тварин
Презентація до уроку — незабаром
Урок 9. Казка в нашій уяві (с. 18–19 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання-фантазування ілюстрації до власної казки про Лисичку та Журавля
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Дружба журавля з лисицею” Марії Примаченко. Слухання пісні за українською народною казкою “Лисичка і Журавель” (слова Зоряни Лісевич) та переглядання мультфільму за піснею
- Комунікація через мистецтво. Пригадування казок та казкових героїв. Обговорення вражень. Створення книжки казок про Лисичку та Журавля
Урок 10. Ішла киця по роялю (с. 20–21 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розгадування та створення ребусів з нотами. Розучування розспівки “Котик” (слова Марійки Підгорянки, музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Котячої фуги” Доменіко Скарлатті. Розглядання картини “Котячі викрутаси” Наталі Курій-Максимів
- Комунікація через мистецтво. Створення п’єси “Ішла киця по роялю”. Розгадування нотних ребусів одне одного
Урок 11. Дивовижне місто (с. 22–23 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення казкового пейзажу: малюнка або аплікації з домальовуванням
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Карли Джерард. Слухання “Гуморески № 7” Антоніна Дворжака
- Комунікація через мистецтво. Обмін враженнями про вчорашній день. Проведення виставки “Казкова країна”
Урок 12. Скульптура на мить (с. 24–25 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Відтворення та створення ритму. Гра на шумових інструментах. Читання речення з нотами замість букв та створення власного музичного речення. Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання п’єси “Дике море” Роберто Каччапальї. Розглядання світлин Ронні Тертнеса
- Комунікація через мистецтво. Експериментування з крапельками води
Урок 13. Мистецькі жарти (с. 26–27 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення оригінального будиночка
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання світлин диво-будинків. Слухання твору “Жарт” Йоганна Себастьяна Баха
- Комунікація через мистецтво. Обговорення будинків у рідному місті / селищі. Обмін враженнями. Створення картонного міста
Урок 14. Краса осіннього листя (с. 28–29 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування співанки “Разом з вітром танцювати!” (слова і музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної). Порівняння тривалості звучання ритмиків. Створення витинанки. Збирання букету із осіннього листя
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання витинанок Каната Нуртазіна. Слухання інструментальної композиції Ігоря Білозіра
- Комунікація через мистецтво. Відтворення розмови журавля та горобчика на шумових інструментах. Створення виставки осінніх листочків
Урок 15. Художні знахідки (с. 30–31 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Ліплення звірів
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини “Тигр у тропічну бурю” Анрі Руссо. Слухання твору “Про звірів” Михайла Степаненка
- Комунікація через мистецтво. Створення композиції із поробок. Складання розповіді про звірів за створеною композицією
Урок 16. Художні знахідки (с. 30–31 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Порівняння нот за висотою. Виконання пісні місяця “Нявкало-Мурнявкало” (слова Руслани Лоцман, музика Ірини Кириліної)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання твору “Про звірів” Михайла Степаненка. Розглядання картин “Тигр у тропічну бурю”, “Екзотичний пейзаж” Анрі Руссо
- Комунікація через мистецтво. Рухові та словесні загадки про тварин
Тема 1. Зміни
Урок 1. Пора сміху та веселощів (с. 4–5 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Ліплення равлика (об’ємна чи рельєфна композиція)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації про равлика Анни Черненко. Слухання п’єси Клода Дебюссі “Літо”
- Комунікація через мистецтво. Обмін враженнями про відпочинок влітку. Складання розповіді про равлика. Розглядання та обговорення робіт одне одного
Урок 2. Мандрівки до води (с. 6–7 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Відтворення ритму соло та дуетом. Розучування розспівки “Мама медуза, тато медуз” (слова і музика Миколи Шутя). Розучування пісні місяця “Де поділось літечко?” (слова М. Ясакова, музика О. Янушкевич)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання п’єси “Вночі на річці” Миколи Сільванського. Розглядання картини “Діти на морі” Анатолія Жежера
- Комунікація через мистецтво. Бесіда про звуки моря. Колективне малювання моря. Обговорення творів мистецтва
Урок 3. Осіння палітра (с. 8–9 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Створення поробки із овочів та фруктів. Мінівистава зі створеними поробками
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації “Збирання гарбузів” Джона Слоуна. Розглядання робіт Мерілін Сандерленд. Слухання твору “Фантазія” Карла Філіппа Емануеля Баха
- Комунікація через мистецтво. Обговорення особливостей пір року, добирання влучних слів для їхнього опису
Урок 4. Осінні голоси (с. 10–11 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування осінньої співаночки-розспівки “Осінь тиха, золотава” (слова і музика Світлани Садовенко). Відтворення ритму. Рухова імпровізація “Танок осіннього листя”. Розучування пісні місяця “Де поділось літечко?” (слова М. Ясакова, музика О. Янушкевич)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання п’єси “Осінній дощик” Мераба Парцхаладзе. Розглядання картини Дональда Золана
- Комунікація через мистецтво. Розмова про осінні прогулянки. Виконання руханки “Дощ”. Відтворення звуків дощу. Гра в ансамблі на шумових інструментах
Урок 5. Ошатна окраса України (с. 12–13 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Малювання пейзажу — весняної та осінньої калини
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Гуцульської фантазії” Петра Терпелюка. Розглядання картини “Червона калина” Дмитра Добровольського
- Комунікація через мистецтво. Обмін враженням про осінні зміни. Проведення виставки “Калиновий гай”. Презентація власного малюнка. Обмін враженнями від творів одне одного
Урок 6. Лісові новини (с. 14–15 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Розучування розспівки “Будиночок для нот” (слова і музика Світлани Садовенко), співанки про ноти (слова і музика Світлани Садовенко). Розучування пісні місяця “Де поділось літечко?” (слова М. Ясакова, музика О. Янушкевич)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання та відгадування “Пісень-загадок” Валерія Подвали (інструментальна та вокальна музика). Розглядання та порівняння ілюстрацій Люсі Гроссміт
- Комунікація через мистецтво. Імпровізація “Лісові мешканці”
Урок 7. Ласощі й розваги (с. 16–17 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Інсценізація збирання осіннього врожаю (пантоміма). Створення малюнка про збирання осіннього врожаю
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Лоре Пембертон. Слухання п’єси “Піцикато” Лео Деліба
- Комунікація через мистецтво. Гра “Загадки про осінній врожай” (мовленнєві загадки)
Урок 8. Ласощі й розваги (с. 16–17 підручника)
- Художньо–практична діяльність / Художньо-творча діяльність. Імпровізація під музику (танцювальні рухи). Виконання пісні місяця “Де поділось літечко?” (слова М. Ясакова, музика О. Янушкевич)
- Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Лоре Пембертон. Переглядання відео балетного номера на музику “Піцикато” Лео Деліба
- Комунікація через мистецтво. Гра “Загадки про осінній врожай” (танцювальні рухи)